24 November 2013

Apa Yang Dah Dicapai?

Assalamualaikum,

Dah berbulan tak mengemaskini blog. Aktiviti menulis di blog dah kurang diamalkan. Mungkin dah tak ada cerita menarik yang nak dikongsi. Tapi, tipulah kalau tak ada cerita apa - apa kan?.

Cuma sekarang aku dah berkereta sejak 25/10/2013 lagi . Kereta ni memang keperluan. Susah kalau ada hal kecemasan. Nak harapkan motorsikal, memang tak lepaslah nak balik kampung. Sekarang kena berjimat cermat bila pakai kereta. Tak boleh nak berbelanja mewah sangat.

Cerita lain, azam aku kebanyakkannya dah tercapai. Tapi azam nak saiz macam dulu susahlah nak tercapai. Hati senanglah kata kan...;p
Orang lain senang je nak kurus, aku ni susah. Kena betul - betul diet. Nak harapkan ubat, minta maaf. Mungkin pilihan terakhir nak makan pil - pil ni semua.

Azam aku yang paling terkilan kalau tak tercapai, nak join sukarelawan. Aku pernah nak isi borang Islamic Relief. Tapi aku tak ada kepakaran khusus. Duit pun kurang. Yang ada cuma tenaga yang nak disumbangkan. Aku teringin sangat nak join aktiviti sukarelawan. Kalau ada sumber,  maklumat atau orang perseorangan yang boleh dihubungi, dialu - alukan. Yang penting sumber yang dipercayai.

Oklah, itu hanya beberapa cerita yang aku nak kongsi setakat hari ini. Insyaallah kalau ada masa update lagi blog ni. Untuk tatapan diri sendiri juga...


No comments:

Post a Comment