24 April 2012

Tunggakkan

Bukan nak cerita pasal kes tertunggak, kerja tertunggak atau bayaran PTPTN yang tertunggak. Aku tak hairan pun benda alah tu.

Yang nak cerita ni, aku datang awal ke pejabat, semata - mata nak belek samada payslip dah ada ke belum?. Bukan apa, sejak SBPA dimansuhkan, dan SSM dinaiktaraf, nak jugak tengok gaji baru ni dapat berapa.

Dah tahu akan dapat 13% dari gaji sebelumnya. Dan nak tengok jugak dapat ke tak gaji dari bulan Januari hari tu.

Jadi, on je PC terus login e-slip. Dan.....

Dah ada. Yeeeaaaayyy!!!!. Dan betullah kiraan sebelum ni.

Tapi gaji belum masuk lagi. Payslip je yang ada. Dan segala gaji tunggakkan dari bulan Januari dah dimasukkan sekali untuk bulan ni.

Walaupun tak banyak, gaji dua, tiga ratus tu lah yang digunakan buat belanja dapur. Tinggal pulak kat bandar besar.

Apapun aku nak beli sesuatu untuk diri aku ni. Sebagai ganjaran. ;p

No comments:

Post a Comment