26 April 2012

Macam Air!!!

Rasa baru je gaji semalam. Semalam buat dek je, masa orang sibuk - sibuk kerumun mesin ATM. Almaklumlah, menghabiskan saki - baki duit dalam dompet dulu.


Tapi hari ni, online Maybank2u, bayar apa yang patut. Dah tinggal ciput je duit gaji. Alahai, cepat betul duit surut. Lagi laju dari air. Mengalir tak berhenti.

Bayar bil - bil itu ini. Bagi duit kat keluarga. Buat belanjawan barang dapur. Tolak duit kecemasan. Tolak duit simpanan. Sikit je tinggal nak buat joli. Sekali - sekala nak layan tengok wayang. Ada pulak pesta buku bulan ni.

Tak boleh jadi ni. Kena buat sesuatu. Tapi tulah, kena ingat masa depan, mana boleh joli sakan.
Layan nafsu membeli. Takpelah, sekali sekala...;p


No comments:

Post a Comment