06 April 2012

Belum Rezeki....Lagi!!

Bulan lepas aku ada buat entri pasal interview untuk Program Pertukaran Belia Malaysia - Korea. Jadi hari ni, adalah keputusan interview tu.

Sama seperti tajuk, aku tak berjaya. Tapi tak pe, tahun depan boleh cuba lagi. Dan berita gembiranya, salah seorang member yang pergi interview sekali dengan aku berjaya untuk ke Korea.


Alhamdulilah, setidak - tidaknya ada juga wakil dari pejabat aku untuk ke Korea ni. Almaklumlah, pertama kali jabatan aku memohon untuk program ni.

Aku bersama lapan orang lagi walaupun tak berjaya, tumpang gembira. Kecoh jugak kat pejabat tadi. Sebelum ni kan takde wakil. Alih - alih tahun ni ada pulak. Mana tak gembira.

Bukan senang nak dapat dari tiga ratus calon hanya lima belas orang je layak ke Korea. Jadi persaingan agak sengit la.

Kalau nak ikutkan memang sedih, tapi dah ada orang yang lebih layak, terima jelah. Lagipun aku terfikir jugak, macammana kalau aku yang dapat, mesti akan timbul ketidakpuasan hati. Sebab aku dikira budak baru jugak dalam jabatan, yang lain - lain senior aku. Mesti ada suara -suara sumbang.

Masa kitorang memohon untuk program ni pun dah ada yang pandang sinis. Susah kalau ada yang suka pandang negatif ni. Leceh.

Apapun, aku ucapkan tahniah kepada member aku tu. Ole - ole jangan lupa. Keychain pun jadilah...;p


No comments:

Post a Comment