19 April 2012

Apa Kes Dengan Sekolah Aku Ni??

Baru berkesempatan nak berblog. Almaklumlah balik kampung rumah baru. Banyak nak kena kena kemas. Laptop pun terbiar, tak de masa nak jenguk pun.

Sekarang dah balik KL semula. Baru je lepas balik kerja dengan kerja yang menimbun. Sambil rehat - rehat tengok berita baca surat khabar yang hampir nak dijadikan pembungkus nasi lemak. Berita pun dah basi. Tapi masih boleh baca lagi.

Tertarik dengan satu berita kejadian histeria di sekolah selepas terlihat kelibat wanita bernama Mawar Putih. Kejadian di Sekolah Menengah Kebangsaan Syed Abu Bakar, Kupang, Baling, Kedah. Ni sekolah aku ni.

Macamana pulak boleh berhantu ni? Selama lima tahun aku sekolah kat situ, takde pulak kejadian histeria - histeria ni. Yang kena histeria ni pun, budak perempuan je.

Aku tanya classmate aku dulu, tak pernah ada kejadian histeria ni. Aku pun tak kenal Mawar Putih tu siapa.
Adalah ni yang memanggil, macam budak main "spirit of coin" macamtu kot namanya.

Makhluk ni datanglah, kalau orang panggil dia. Takpun dah banyak pembangunan, sampai tempat diorang kena ceroboh. Tu yang datang ke sekolah tu.

Hai, macam - macam. Baik main batu seremban dari main spirit - spirit ni. Syirik je semua.

Kononya muka Mawar Putih tu.
gambar Kosmo!

No comments:

Post a Comment