30 March 2012

Nyaris - Nyaris...

Hari ni boleh kata agak malang bagi aku. Tapi nak kata malang sangat tu, taklah. Sepanjang hari, berjalan lancar. Macam biasa je.

Datang pejabat lewat sikit disebabkan hujan disebelah pagi. Lepas tu, siapkan statistik jenayah yang tuan mintak petang semalam. Dekat nak balik baru bagitau tuan nih. Nasib la kalau lambat siap.

Tengahari ada jamuan sikit, oleh orang yang dapat PTK dan APC. Dalam pukul satu, baru bergerak ke masjid negara. Lepas sembahyang Jumaat, pergi pejabat pos, renew lesen.

Petangnya buat kerja yang tertangguh sejak semalam. Pukul 5.30 baru balik.

Nak dijadikan cerita, ada pulak "spotcheck" oleh SB kot. Alamak kalau patah balik naik ofis, nanti nampak sangat. Buat - buat macam biasa la. Diorang periksa beg, kantoi ada pendrive, tapi alasan aku kukuh, aku bawak nota exam dalam beg aku, jadi, dalam pendrive aku hanya nota - nota kuliah je. Selamatlah aku.

Kat Bukit Aman ni, kadang - kadang ada "spotcheck", kononnya takut bawak balik rahsia kerajaan. Dekat nak pilihanraya ni, macam - macamlah diorang ni. Sebelum ni takdak pun. Aku pun tak ingin nak bawak balik kerja. Banyak lagi kerja lain aku boleh buat.


Dalam perjalanan pulak, nyaris - nyaris aku nak kemalangan kat Mahameru. Ada ke teksi tu tiba - tiba tukar lorong tanpa bagi signal. Nasib aku pandai mengelak, kalau tak tergolek. Dah hon pun masih nak keluar lagi. Angin betul aku.

Satu lagi kemalangan nyaris - nyaris nak jadi. Entah nyonya mana, sesuka hati "cross" jalan kat simpang. Dah la jalan tengah sibuk. Mengong la, aku jugak yang nak jadi mangsa. Terkena side mirror aku. Nasib tindakan refleks aku cekap, boleh mengelak.

Malang betul aku hari ni, harap - harap ada benda baik nak jadi la lepas ni....;p

No comments:

Post a Comment