31 March 2012

Earth Hour 2012

Setiap 31 Mac setiap tahun adalah hari Earth Hour. Selalunya acara menjimatkan tenaga elektrik dan memadamkan lampu pada pukul 8.30 malam selama 1 jam akan diadakan.


Dah banyak negara yang join acara ni. Jadi aku pun tak terkecuali nak join.

Tapi bukan setakat lampu je, laptop pun kena tutup. TV pun sama. Nak lagi best tutp je semua perkakas elektrik kat rumah.

Facebook pun tutup kejap. Senang cerita semua - semua lah.

Boleh jugak rasa macam mana keadaan pakai lampu pelita zaman datuk nenek kita dulu.
Jambatan Di Sydney sokong Earth Hour...
Jomlah pakat sokong Earth Hour. Bukan selalu pun. Setahun sekali je. Tapi usaha nak selamatkan bumi untuk generasi seterusnya kena berterusan.

1 comment: