14 March 2012

Dah Tua Rupanya!!!

Cepat betul masa berlalu. Rasa macam baru je "sweet seventeen". Tapi dah pun sepuluh tahun berlalu.

Dalam masa sepuluh tahun selepas meninggalkan alam persekolahan, macam - macam cabaran dan dugaan. Ada suka, ada duka. Tapi dengan pengalaman menghadapi cabaran kehidupan dapat mematangkan seseorang.

Tak semua cabaran dan dugaan tu buruk. Mesti ada hikmah disebalik setiap yang berlaku. Tapi manusia kalau tak ada cabaran dan dugaan dalam hidup.

Kalau yang baik tu, jadikan teladan. Yang buruk jadikan sempadan. Dan aku percaya setiap berlaku, rezeki dan masalah adalah salah satu cara Allah S.W.T nak mengingatkan kita supaya bertawakkal kepada-Nya. Alhamdulilah, setiap yang berlaku, ada hikmahnya.


Dalam sepuluh tahun ni, rasa masih banyak lagi benda aku nak buat. Salah satunya melihat tempat orang. Bukan nak kata Malaysia ni tak cukup bagus, tapi sekali sekala nak juga berubah angin. Insyaallah ada rezeki boleh lah merantau.

Walaupun hari - hari sama je bagi aku, tak kisah janji dapat menjalani hari dengan riang dan ada kawan suka dan duka.

Kira beruntung sesiapa yang ada kawan yang rela mengambil tahu masalah dan menasihati kita. Itu tandanya kawan yang tak mahu melihat kita rebah di perjalanan hidup. Kena jaga kawan macam ni, zaman sekarang zaman orang pentingkan diri sendiri. Rela menjatuhkan kawan demi sesuap nasi.

Demi kehidupan dan hidup mematangkan diri.

Selamat Hari Lahir buat aku....;p

p/s: I Love My Life....(^^)V

No comments:

Post a Comment