15 February 2012

Tribute...

Aku mungkin lembap, orang dah habis kecoh - kecoh, aku baru nak buat entri pasal Whitney Houston. Sibuk la sekarang. Nak - nak bila ada kerja rumah dan kerja sekolah. Tak tau nak buat yang mana dulu.

Berbalik kepada cerita, Whitney Houston salah seorang diva yang aku suka dengar lagunya. Terutama masa nak belajar. Lagu dia bukan jenis heavy - heavy sampai nak hantuk kepala ke dinding bila dengar. Lagu yang jenis easy listening, yang tak perlu nak berfikir banyak bila dengar.

Antara lagu yang aku suka, sudah semestinya lagu I Will Always Love You, Greatest Love Of All, My Love Is Your Love dan banyak lagi. Semua lagu ada 'Love'. Aku kan dalam hati ada taman. Kena dengar lagu yang jiwang - jiwang.

Tapi lagu yang membunuh adalah lagu I Will Always Love You. Lagu kegemaran dan disukai ramai. Fakta yang baru aku tahu, lagu ni asalnya dinyanyikan oleh Dolly Parton, tapi kenapa aku baru tau. Aku cuba google nak dengar lagu versi asal. Boleh tahan.


Kalau nak dibandingkan, lagu versi Dolly Parton jenis sentimental dan kena dengan jiwa orang dulu - dulu. Versi Whitney Houston, jenis tegas dan lebih kepada vokal. Tak dinafikan vokal Whitney Houston memang power.
Layan je mana - mana.

No comments:

Post a Comment