01 January 2012

Entri Pertama 2012

Alhamdulilah panjang lagi umurku untuk melangkah ke tahun 2012. Jadi benda pertama nak buat untuk tahun 2012 ni. Tidurlah apa lagi kan. Dah tengah malam ni. Isnin ni pun cuti lagi. Jadi baik kita duduk di rumah je. Kemas - kemas rumah ke apa ke.

Kalau ikutkan nak jugak bersesak - sesak di Dataran Merdeka. Bila memikirkan aku ni jenis malas nak bersesak - sesak tanpa tujuan. Abaikan je lah. Tak penting pun.

Terdetik dalam hati, tahun baru ni cuma satu lagi hari yang berlalu dan bermakna satu lagi hari umur aku berganjak. Tak terjejas pun kan?


Sambutan tahun baru ni semua ni tak perlu pun. Lebih baik kita bermuhasabah, apa pencapaian kita sepanjang tahun lepas. Baik ke, buruk ke diri kita sepanjang tahun lepas.

Diri kita yang buruk tahun lepas, kita tinggalkan. Kalau baik diri kita tahun lepas, tahun ni tingkatkan diri jadi lebih baik.

Jadi insan yang terbaik buat keluarga, rakan - rakan dan masyarakat untuk dunia dan akhirat.

Apapun, dah kedengaran mercun dan bunga api dari tingkap bilik ni. Kesempatan ni aku ucapkan

Selamat Tahun Baru 2012...




1 comment: