25 January 2012

Boleh Jual Rupanya Baucar Buku Ni...Baru Tahu!!

Sejak dua menjak ni keluar dalam berita, pelajar IPT jual Baucar Buku 1Malaysia dalam laman web seperti mudah.my, lelong.com atau Facebook.

Apasal aku tak tau?. Kalau tau mesti aku jual jugak, tapi aku nak buku bukan duit. Boleh camtu?. Tak pun, baucar tu aku let go je kat adik - adik aku. Ada faedah gak.

-gambar BHarian-

Kalau aku nak beli baucar dari orang - orang yang jual baucar ni, aku tak mau bayar. Sebab diorang bukannya keluarkan modal nak dapatkan baucar tu. Hanya bagi nama, lepas tu dapat baucar. Sesen pun tak payah keluar. Untung atas angin je. Tak patut, tak patut.

Kot iye pun nak berniaga. Berniagalah benda lain. Banyak lagi benda lain. Antara alasan yang aku baca, sebab dah tahun akhir, tak pakai buku dah. 

Hello, bukan buku korang je boleh dibeli, buku adik korang pun boleh beli. Membazir je. Kalau bagi kat budak sekolah rendah pun, diorang pandai hargai dan beli buku yang patut. 

Budak - budak cerdik pandai ni kena hantar sekolah baliklah gamaknya.

p/s: baucar aku dah tinggal sekeping, nak beli buku tak cukup. Sapa ada lebih mintak sedekah sikit....;p

2 comments:

  1. hurmmm..kenapalah x gunakan kesenangan yg diberi. kan boleh beli stationary ke..fail2 ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la...sedekah2 la kat kawan2 kot ye pun....duit boleh sedekah, takkan baucar x boleh kot....;p

      Delete