12 January 2012

Baucar Buku 1Malaysia Dan Buku Apa?

Alhamdulilah, baru je selesai pergi ambil baucar buku 1 Malaysia di Shah Alam tadi. Ingatkan ramai pergi ambik, tak de ramai mana pun.

Kebetulan yang jaga kaunter, adik kepada classmate aku dulu. Sembang - sembanglah kejap. Tak tahu dia kerja situ.


Bercakap pasal baucar ni, ramai dah student mengambil peluang nak guna baucar buku ni. Info yang aku dapat,  Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) cakap, boleh beli novel kalau berkaitan dengan subjek yang diambil. Apa yang aku dengar la. Betul atau tak, wallahualam. Bergantung jugak pada syarikat buku. Sebab kena cop dengan diorang.

Aku taklah teringin sangat nak beli novel. Kalau beli pun, seminggu dua jugak nak menghabiskan novel tu. Aku bukan kaki novel macam dulu dah. Selalunya buku yang baca aku. Aku dah hanyut dibuai mimpi dah.

Bila guna baucar ni untuk beli buku, mulalah aku terfikir nak beli buku apa. Sebab selalunya, modul pembelajaran yang diberi masa awal semester, dah memadai untuk lulus exam. Rajin sikit boleh skor. Nak beli buku tambahan?, belilah dua, tiga buku.

Member aku cakap, alat tulis boleh guna baucar. Cantiklah. Aku beli pemegang fail aka file holder banyak - banyak. Buat koleksi. hehehe

Entahlah, tak de idea nak beli buku apa. Ada cadangan????


2 comments: