27 December 2011

Trip Aquaria, KLCC

Dah agak lama tak berjalan - jalan buang duit. Kali ni, jalan - jalan kat KLCC je. Destinasi, Aquaria KLCC. Ada apa di Aquaria ni?. Jom jalan.

Kalau nak diikutkan, ni pertama kali aku ke Aquaria. Walaupun dah lama tinggal di KL ni, tapi memang tak pernah ke Aquaria ni. Cuti - cuti macam nilah baru ada peluang nak berjalan.

Benda pertama yang nak tengok, mestilah harga tiket dulu. Berapa harganya?. Mengikut harga pasaran seperti yang tertera;

Harga tiket

Jalan - jalan masuk ke Aquaria, benda pertama yang nampak, ikan Piranha. Didatangkan khas dari sungai Amazon. Sebesar pinggan tu.


Selepas tu kagum dengan hutan paya bakau. Banyaklah flora dan fauna. Mulanya fikir ikan dalam laut je ada kat Aquaria ni, rupanya tak.



Seksyen seterusnya baru nampak laut, ada aquarium silinder yang tinggi. Kagum sekejap. Nak ada satulah kat rumah.

Seterusnya barulah masuk ke dalam terowong aquarium yang menjadi tarikan di Aquaria ni. Best. Terasa seperti berenang di dalam laut.

Lepas terowong adalah beberapa aquarium yang lain. Layanlah gambar - gambar ni. Malas nak bebel dah.






No comments:

Post a Comment