05 December 2011

PC Fair Kurang Menarik???

Hujung minggu baru - baru ni, aku sengaja menghabiskan duit dan masa di KLCC. Tempat dimana pameran komputer atau PC Fair berlangsung. Cadangnya nak teman member pergi beli external hardisk je.

Alih - alih aku pun terbabit membeli juga. Adalah dua jenis benda yang kalau dikira balik ngam - ngam seratus ringgit. Sebab komputer kat rumah dah lengkap semua aksesorinya.

Penat jugalah berjalan. Mula dari tengah hari, pastu rehat kejap, sambung balik sampai ke petang. Kaki pun dah kebas sampai tak rasa apa dah. Gara - gara nak mencari harga external hardisk yang murah.

Ni kira sikit lagi berbanding dulu.
Tak tahulah, samada aku ketinggalan atau memang barang mahal. External hardisk serupa macam aku punya berharga RM250. Dulu bukan RM180 je ke?. 500GB je pun.

Abaikanlah, lagipun keperluan mendesak. Bukannya berkira sangat pun, tapi sebab dah pernah dapat barang lagi murah. Dapat yang RM200 pun dah ok dah.

Macam best je main game sampai 3 monitor.
Main kat TV je lah.
Tengok kamera aku tergoda, tengok monitor PC pun aku tergoda. Nasib tak tergoda dengan gadis - gadis promoter yang pakai seksi - seksi...;p

Tapi aku perasan, orang ramai dah kurang sikit berbanding tahun lepas. Tahun lepas lagi ramai, sampai nak membeli pun tak senang. Tengok barang asyik nampak orang je. Belek barang pun terkena barang.
Tawar - menawar...;p
Tahun ni , tak tahu apa puncanya orang dah kurang. Samada tengah bulan atau semua sedang berjimat cermat untuk tahun depan. Yang pasti harga barang elektronik memang dah naik. Rugi - rugi. Baik beli kat Low Yatt.

Lepas habis berjalan, kitorang makan - makan pula kat Big Apple. Nak menggantikan lemak yang dah hilang. Lewat petang baru masing - masing dah letih. Balik rumah rasa nak terus tidur je.

Kat ruang koridornya.

No comments:

Post a Comment