07 December 2011

Paksarela Ber"Ombak Rindu"

Tajuk tak tahan. Tapi disebabkan dipaksarela tengok filem ni, terpaksarela juga untuk membaca novel "Ombak Rindu" yang dipinjamkan oleh Kak Jay. Terpaksarela aku menghabiskan novel ni sebelum hujung minggu.
Baru dapat. Kulit novel yang lama.

Kalau tak, aku mungkin tak faham jalan cerita filem ni nanti. Bak kata kawan aku yang dah tengok filem ni, dinasihatkan untuk membaca novel sebelum tengok filem ni.

Masak juga nak menghabiskan novel ni. Almaklumlah, dah lama tak membaca novel. Yang terakhir, masa beli novel dari Pameran Buku kat PWTC dulu. Tu pun bulan Mac. Dah lama dah.

Nak memupuk balik minat membaca novel makan masa juga. Slow-slow je lah. Novel ni macam aku pernah baca. Tapi aku tak berapa ingat kisah tentang apa sebenarnya. Tu yang kena baca balik. Sebab tu pinjam je.

Kulit novel yang baru.
-kredit to pinkyanie-

Kalau beli yang baru, kulit novel dah diganti dengan poster filem dah. Dah tak original dah. Isi mungkin sama. Kulit dah lain. Jadi feel lain la sikit.

Dan bila belek - belek suratkhabar Metro hari ni, ada rencana berkenaan penulis yang mendapat royalti yang tak setimpal dengan sambutan filem. Mungkin begini nasib penulis bila pihak penerbit buku dan filem terlepas pandang kepada penulis.

Berita hari ni.
-hmetro-
Berita lanjut disini.

Ok, nak rehat kejap. Sambung baca novel. Kena gigih habiskan...;p

No comments:

Post a Comment