19 December 2011

Mancing Udang....Lagi

Dah lama juga tak memancing udang di Tepian Rimba. Dengar member aku asyik memancing je. Siap dapat udang besar lengan lagi.

Jadi untuk menghilang penat lelah kerana sibuk. Ada baiknya sesekali pergi merehatkan diri, dengan cara memancing...Yeaaaa....


Tepian rimba ni pernah aku review sebelum ni. Rujuk sini.

Bila sekali - sekala memancing ni, seronok. Tapi nak lagi mencabar, pancing ikan lah. Tapi aku memilih untuk memancing udang. Rileks sikit.

Tapi memancing udang ni, kena waktu panas. Aku pergi waktu mendung dan hujan rintik - rintik. Tak dapatlah udang banyak. Dapat tujuh, lapan ekor jadilah. Buat udang celup tepung.

Memandangkan sekarang musim cuti sekolah, ramailah ibubapa bawa anak - anak bersama. Nasib baik aku datang awal, dapat port baik sikit.

Mungkin kalau datang lewat, udang dapat dua, tiga ekor je. Itupun kalau dapat. Kalau tak gigit jari je lah.

Bukan senang jugak nak memancing udang. Macam aku, dua ekor udang terlepas, gara - gara tersilap teknik menaikkan udang. Dapat sepit udang je. Dahlah tak de isi.

Tapi takpe, lain kali kita mancing lagi.

No comments:

Post a Comment