27 December 2011

Kagum Sekejap

Nampak gambar ni terbayang, kalaulah pejabat aku ni buat satu. Taklah penat berjalan. Dahlah jarak jalan besar ke pejabat agak jauh. Memang terbakarlah lemak degil.

Satu lagi senang kalau pengguna jalan kaki nak berjalan ke tempat pengangkutan awam. Rasanya agak jauh tempat bas atau stesen LRT dari pejabat aku.

Dah mula digunakan - Foto AFP

Kalau dikira stesen LRT Pasar Seni tu, memang nampak je opis besar aku dari stesen tu. Nak je buat kereta kabel dari pejabat ke stesen LRT tu. Mesti bestkan??

Berbalik kepada gambar. Eskalator ni dibina untuk menggantikan lebih daripada 350 tangga konkrit di kawasan penduduk daerah Comuna 13 Medellin, Colombia. Terdiri daripada enam bahagian dan akan memberi manfaat kepada 12 ribu pengguna tempatan.

Gambar pelan eskalator yang akan siap sepenuhnya

Lepas ni tak mustahil akan ada penduduk yang obesiti. Gara - gara eskalator ni. Setahu aku lah, orang latin ni bukan ke slim - slim je macam dalam telenovela. Kalau ada eskalator ni, tak de dah la orang slim - slim.;p


1 comment:

  1. Teringat citer katun doremon sebab nobita penah mintak jalan cmni...sekarang dah macam nak jadi kenyataan. tapi takut plak penduduk bumi jadi cam dalam katun wall-E kekeke...

    ReplyDelete