08 December 2011

Apa Ada Dengan SBPA?

Seperti semua sedia maklum. Pekeliling perkhidmatan berkenaan Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam telah diumumkan semalam. Dan hari ini, pekeliling berkenaan SBPA boleh diakses di laman web JPA.

Banyaklah perkara - perkara yang diberi perhatian oleh kerajaan demi menjaga kebajikan kakitangan awam. Antara yang dikaji, gaji minimum dan gaji maksimum, persaraan, imbuhan tetap dan elaun serta kemudahan lain.

Bila pekeliling seperti ni, kena baca dan fahami betul - betul. Tak lah nanti, akan tertanya - tanya, kenapa kita dapat macam ni, orang tu dapat macam tu. Sebab soal gaji ni, isu sensitif. Bagi akulah.

Nak faham tu yang jadi masalah. Sebab ayat - ayat yang digunakan Bahasa Malaysia tinggi. Kena baca 5-6 kali baru nak faham. Aku dah la lembab.


Kalau ada yang nak membaca juga sila klik laman JPA ni. Pastikan dah ada Acrobat Reader, sebab semua pekeliling dalam format PDF.

No comments:

Post a Comment