15 November 2011

Rezeki Membuak - buak

Alhamdulilah, rezeki lagi. Banyak betul makan - makan kat pejabat ni. Kalau tak secara besar - besaran, mesti secara kecil - kecilan.

Rugi pulak pergi beli makanan pagi - pagi ni. Kalau tak dah jimat sikit. Ingat nak lah kurangkan makan, sebab sekarang dah kurang makan sedikit demi sedikit. Tak boleh secara mendadak, nanti terkejut.

Tapi bila baca berita, "Malaysia tertinggi  masalah obesiti". Macam terasa. Tapi overweight dah nak dekat dengan obesiti. Jadi kena jagalah. Bukan sebab apa pun. Sebab kena jaga kesihatan. Tak mahulah kena penyakit "tiga serangkai" masa muda - muda ni.

Penyakit tiga serangkai yakni Kencing manis, Darah tinggi dan Sakit jantung. Penyakit umum dihidapi oleh rakyat Malaysia.

Nak tak nak, kena jaga kesihatan. AYUH, BERUSAHA......;p


No comments:

Post a Comment