13 November 2011

Orang Bujang Oh Orang Bujang

Alhamdullilah aku selamat sampai ke tempat aku mencari makan. Dah lama tak update sebab aku mengalami kesakitan. Nak buka laptop pun tak larat apatah lagi nak menaip blog.

Walaubagaimanapun, aku kena balik juga ke KL. Kalau tak hangus je tiket bas aku tu. Ingatkan bila sampai rumah bolehlah rehat terus, tapi tak boleh juga.

Tengok rumah terkejut. Dengan sampah tak dibuang, bilik air berlumut, rumah berdebu. Boleh pulak budak rumah aku ni tinggal dalam keadaan rumah macam tu. Tak tahulah sama ada diorang ni manusia atau tak. Rumah dah macam tempat kucing beranak boleh duduk lagi, tak tahulah nak cakap apa.

Kalau dibiarkan mesti jadi macam ni.
-Google-

Selalunya keadaaan rumah memang macam tu kalau aku balik kampung seminggu. Nak tunggu aku balik dulu baru nak kemas rumah. Aku dah la tak boleh tengok sepah - sepah ni. Bayar sewa sama - sama. Yang kemas sorang - sorang. Takkan sampah sampai berulat tak boleh dibuang kot. Melampau ni.

Aku tak taulah rumah bujang lelaki lain macam mana. Sebab masa aku dok kolej dulu, ok je budak rumah aku. Bersih je rumah. Siap gotong - royong lagi.

Tapi yang ni, tak tahulah nak cakap apa. Bagi diorang mungkin dah paling bersih dah tu kot. Tapi agak - agaklah kan. Ingat ada pembantu rumah ke apa. Nak cakap masing - masing dah tua. Takkan tak faham kot.

Dalam bilik, lantaklah nak bersepah. Ruang tamu dengan dapur, kena tolak ansur sikit. Geram nih. Dah la malas nak membebel dah. Penat.

p/s: Sorry la, emo sikit. Sebab masih tak sihat. Agak - agak macam mana nak bagi diorang faham???

No comments:

Post a Comment