24 October 2011

Restoran 1 Malaysia: Indah Khabar Dari Rupa

Siapa pernah makan di Restoran 1 Malaysia?. Apa pendapat korang bila makan di restoran tu? Betul ke murah seperti di war - warkan?

Kalau ikut pengalaman, (bukan pengalaman aku sebenarnya, pengalaman kawan aku), tak lah murah mana pun. Kalau ikut harga di sekitar KL ni, harga sama tahap dengan harga di kedai - kedai biasa je.

Itu kalau makan tengah hari. Kalau sarapan, harga memang sama seperti yang di gembar - gemburkan. Tapi setakat  nak minum teh tarik dan makan roti canai kosong RM 2 boleh lah murah. Makan lebih dari tu, mahal jugak.


Kalau makan tengah hari, sorry to say lah. Mahal. Dah la jauh dari ofis aku. Duit minyak lagi. Terima kasihlah kalau nak ajak makan kat situ. Baik bawak bekal lagi jimat. Sedap pun sedap. Bersih lagi.

Lokasi restoran 1 Malaysia yang terdekat dengan pejabat aku, hanya lah di Medan Tuanku. Kira - kira 2 kilometer dari pejabat. Duit minyak lagi mahal dari makanan.

Susahlah nak cari kedai makan yang betul - betul murah. Tambah - tambah dalam kawasan pejabat aku ni. Terpaksa menumpang cari makanan kat pejabat orang, macam kat kafe bank rakyat atau dayabumi. Situlah paling dekat dan ok pun.

p/s: tolonglah buat medan selera yang ok sikit kat pejabat ni. Yang ada pun macam masak pakai kaki je. Tak sedap. Macam tak ikhlas nak berniaga.

No comments:

Post a Comment