19 October 2011

Nak Balik Kampung Untuk Raya Tapi.....

Sempena Hari Raya Aidiladha atau Hari Raya Korban atau Hari Raya Haji, aku nakla sambut raya kat kampung. Lagipun hari raya jatuh pada hari Ahad, secara tak langsung hari Isnin akan cuti. Rugilah kalau tak balik kampung.

Aku pernah tak balik kampung bila hari raya haji. Semua budak rumah balik kampung, jadi tinggallah aku seorang diri kat rumah sewa kat KL nih.

Aktiviti aku hari tu, lepas je sembahyang raya, aku terus tidur sampai zuhur, sambung balik sampai asar. Boring yang amat. Kalau tau aku balik kampung je.

Jadi raya kali ni, aku mesti balik walau macam mana pun. Tapi tiket dah habis lah pulak. Tu lah tak nak beli awal - awal. Kan dah rugi. Tapi takpe ada back up plan.

Aku bercadang nak ke Ipoh dulu. Kemudian tumpang sepupu aku kat Ipoh balik kampung. Nasib baik dia balik kampung lambat. Terima kasih banyak - banyak. Kalau tak beraya kat KL lah aku. Tak mau lah. Karang berdendang perantau lak.

Banyak kisah pasal aku nak balik kampung ni, terutamanya hari raya haji. Hari raya puasa tak jadi macam - macam pulak. Nanti aku cerita lah pasal kisah aku beraya nih. Boleh??

No comments:

Post a Comment