29 October 2011

Jom Joging

Awal hari ni aku bangun. Selepas subuh dan hantar adik aku pergi kerja. Terus aku ke Taman Tasik Titiwangsa.

Agak - agak dalam pukul 7.45 pagi aku sampai. Dah ramai dah orang di Tasik Titiwangsa ni. Aku dengan sepatu baru, semangat nak berjoging.


Almaklumlah, dah lama tak bersenam. Badan pun dah "out of shape". Jadi bersenamlah aku. Yang membuatkan aku bersemangat nak berjoging sebab nak cuba kasut baru. Murah je beli. Tapi kualiti terbaik.

Aku baru tahu, nak cari kasut untuk berjoging kena cari kasut yang ringan dan tapak bergetah. Kiranya betullah aku beli.

Di Tasik Titiwangsa, aku berjoging dan berjalan laju dalam 2 setengah pusingan. Ok la tu, untuk orang yang tak pernah bersenam. Anggaran keliling tasik tu lebih kurang 3km. Kalau 2 setengah pusingan kiranya, 7.5 km. Not bad for the first try.

Minggu depan balik kampung, so dua minggu lagi baru joging balik. Jom lah sama - sama joging. Untuk kesihatan.

No comments:

Post a Comment