14 October 2011

"Fitik"

Hari ni kena "fitik". Aku pun tak tau "fitik" tu apa sebenarnya. Dalam bahasa Inggeris pun tak de istilah "Fitik".

Tapi mengikut kefahaman orang - orang yang bekerja dengan PDRM, "Fitik" tu sama dengan acara bergotong - royong atau mengemas.

Jadi aku terlibat dengan "fitik" la hari ni. Tak tahulah sempena majlis apa. Adalah kena mengemas apa yang patut.


Selalunya kalau tak cukup orang, memang aku akan terlibat jugak. Tapi tengok tadi macam ramai je orang.

Dulu masa operasi "5S" pun, ramai je orang pejabat ni terlibat. Gotong - royong kemas dan buang apa yang patut kat pejabat ni. Aku pun apa lagi, ambil kesempatan lah buang mana yang tak penting. Bila lagi kan?

Bagus jugak gotong - royong aka "fitik" ni. Nampak lah kemas sikit meja, kalau tak dah macam sarang tikus.

No comments:

Post a Comment