30 October 2011

Betul Ke Jalan Ni??

Pagi - pagi lagi aku dah keluar dari rumah. Sebab dah berjanji dengan kawan nak pergi kenduri sama - sama. Jadi berjanjilah nak jumpa dalam pukul 9.30 pagi.

Tapi aku terpaksa keluar awal, sebab jarak rumah aku dengan rumah dia agak jauh. Lagipun aku naik LRT, disebabkan kenderaan adik aku guna. Naik je lah LRT.

Naik LRT Putra dah setengah jam, lepas tu tukar LRT Star pulak setengah jam nak menyampai ke rumahnya. Dah sampai terus naik kereta menghala ke Kundang di Rawang. Tempat yang aku pernah dengar nama je, tapi takk pernah sampai.

Nak sampai ke daerah Rawang tak ada masalah lagi. Tapi nak sampai ke Kundang bermasalah. Sebab masing - masing tak pernah sampai ke situ. Berbekalkan peta pada kad kahwin. Redah je lah.

Tasik Biru Kundang. Ada orang main jetski kat sini.

Jalan dah betul, tapi nak sampai ke rumah bermasalah. Banyak kali kami berulang alik di Tasik Biru Kundang. Kalau lama - lama atas jalan baik lepak kat tasik je. Cantik pun cantik tasik tu untuk melepak.

Akhirnya selepas banyak kali buat panggilan sampailah kami bila dah nak petang. Dah naik boring duduk dalam kereta baru sampai. Masing - masing kebulur. Nampak nasi dah macam nampak apa dah.

Duduk lebih kurang, baliklah. Eh, nak balik cepat pulak sampai. Apasal tadi lama ke main?. Betullah orang cakap kena sesat dulu baru tahu jalan tu macam mana.

Jauh perjalanan, luas pandangan. Tapi ni dah sesat dulu pendapatan, sesat kemudian ada gunanya....Tihihihi

No comments:

Post a Comment