22 September 2011

Nak Raya Lagi....

Dengan berbaki beberapa hari lagi di bulan Syawal, Alhamdulilah aku dah hampir selesai untuk menunaikan ibadah Puasa Sunat Enam Syawal.



Mungkin orang lain dah lama selesai puasa enam, aku mula pada minggu kedua Syawal. Jadi agak lewat la nak menghabiskan puasa di bulan Syawal.

Tapi takpe, kebetulan ofis aku akan mengadakan majlis sambutan hari raya peringkat pejabat. Jadi kebetulan pulak aku habis puasa enam. Secara tak langsung, aku sambut hari raya berserta majlis hari raya. Untung aku dapat beraya lagi sekali.

Lagipun, Syawal kan sebulan. Kalau tak buat majlis, aku memang berniat nak buat sesuatu. Tapi tak pe lah, tahun depan. Insyaallah.

Kepada yang masih berpuasa tu, teruskanlah dan selamat berpuasa. Bagi yang berniat nak puasa tu, dah tak sempat rasanya. Cuba lagi tahun depan. Jika diizinkan.


Sebelum tu aku nak berkongsi satu artikel dari ILuvIslam.com. Renung - renungkan dan selamat beramal.

No comments:

Post a Comment