27 September 2011

Bila Nak Bersara Ni....

Ketua Pegawai Eksekutif KWSP, Tan Sri Azlan Zainol berharap umur persaraan untuk pekerja sektor swasta ditambah dari 55 tahun ke 60 tahun.


Tak dapat dibayangkan kalau orang - orang veteran bekerja di kaunter - kaunter. Umur persaraan ke 58 tahun untuk kakitangan kerajaan pun dah rasa terbeban.

Sebab peluang untuk pekerja - pekerja lain untuk naik pangkat akan berkurang. Tapi benda ni takkan terjadi di sektor swasta, sebab kenaikan pangkat berdasarkan prestasi. Siapa prestasi cemerlang dapatlah naik pangkat.

Bukan nak mempertikai orang lama tak boleh buat kerja, tapi rasanya umur - umur veteran dah tiba masa untuk tumpu pada ibadat je sekarang. Kalau aku la kan, suka je kalau boleh pencen. Janji dah cukup servis dan khidmat pada syarikat dan jabatan.

Tak nak dah tensen - tensen dan pening kepala bila dah tua - tua nanti. Cukup - cukuplah masa muda je cari duit.

Berita lanjut boleh baca disini.

No comments:

Post a Comment