12 August 2011

Ala Kadar

Kalau ikutkan hati, malas je nak bangun sahur. Tapi memandangkan aku ni jenis yang tak boleh tahan kalau tak sahur. Memang kena bangun juga macam manapun. Ambil berkat sahur.

Semalam sahur di luar. Jadi tak ada lebihan lauk dari waktu berbuka. Selalunya memang mengadap lauk lebihan berbuka untuk sahur. 

Nak pergi membeli nasi kat mamak, malas pulak nak berjalan ke bawah. Rumah tinggi ni lemah sikit kalau dah turun nak naik balik. Tambah pulak pagi - pagi buta. Semalam dah tido awal, tak sempat nak membeli.


Jadi jalan penyelesaiannya, makan maggi. Itu yang paling cepat dan senang. Tambah dengan malas, jadi itu je yang ada. 

Tapi maggi aku special, tambah dengan oat bagi pekat kuah. Taruk telur dan sayur sikit. Ikan bilis dan udang kering. Siap. Selera jugak makan macam ni. Sekali sekala bolehlah. Selalu - selalu kang botak kepala. Dah la sekarang dahi memang luas...;p

Harap - harap dapatlah bertahan sampai waktu berbuka nanti. Insyaallah, di hari Jumaat yang mulia ni. Hari ni berbuka di luar lagi. Beli siap - siaplah lauk.


No comments:

Post a Comment