08 July 2011

Tanpa Tajuk

Baru lepas balik sembahyang Jumaat kat masjid negara. Dan pejabat aku berdekatan dengan Dataran Merdeka. Jadi nampaklah, deretan kereta dan trak polis yang tutup jalan kat dataran tu.

Terfikir jugak aku. Kenapa dah tutup dah jalan?. Bukan esok ke perhimpunan, bukan hari ni?. Sah - sah lah jalan sesak balik kerja nanti ni. Hari jalan tak tutup pun dah sesak, jalan tutup lagilah.


Siapa yang sebenarnya yang menyusahkan rakyat ni.??
Malas aku nak komen pasal benda - benda ni. Yang aku tahu jangan kacau periuk nasi dan life aku dah lah.

Ini cuma luahan aku sebagai rakyat yang nak hidup selesa je. Walaupun hakikatnya tak seselesa mana. Gaji pun cukup - cukup makan je. Dengan harga barang yang tak sepadan dengan gaji. Aku tak boleh kata apa. Cuma bersyukur aku ada kerja dan duit untuk dibelanjakan. Walaupun orang yang berkenaan lagi selesa dan seronok berbelanja dengan duit orang bawahannya. Faham - faham sendirilah.

Yang penting esok aku nak habiskan masa dengan tengok wayang.


p/s: Ini bukan blog politik. Ini blog rakyat marhaen je...;p

1 comment: