01 July 2011

Sekali Lagi!!!

"Bukan review filem Sekali Lagi"

Alhamdulilah, hidup sehari lagi di muka bumi ini untuk menikmati limpah rahmat dan kurnia dari Allah s.w.t. Seperti semua sedia maklum, bulan Ramadhan tahun ini jatuh pada 1hb Ogos. 


Tak sabar sebenarnya nak menempuh bulan Ramadhan. Insyaallah tahun ini, aku berazam menjalani ibadah puasa dengan sabar dan penuh keimanan.

Yang aku tak berapa gemar, dalam media, tak kira media cetak atau elektronik. Tak ada pun iklan atau apa - apapun untuk menyambut ketibaan bulan Ramadhan. 

Kalau hari raya, dah ada dah iklan untuk menyambut raya. Padahal, bulan Ramadhan yang sepatutnya diraikan. Dah jadi kelaziman di Malaysia. 

Tapi mengikut kata kawan aku, di negara Arab sangat berlainan. Bulan Ramadhan disambut dengan meriah dan pemergian bulan Ramadhan ditangisi. Semua berebut mencari pahala. Sangat lain dengan Malaysia. Aku berharap dapat menikmati suasana berpuasa di Tanah Suci. Insyaallah satu hari nanti, jika diizinkan-Nya.

Walau bagaimanapun, aku berharap Ramadhan kali ni dapat dijalani dengan sempurna. 
Bulan Ramadhan, bulan Rahmat. Bulan penuh keberkatan. 

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan.


No comments:

Post a Comment