25 July 2011

PotLuck Sebelum Ramadhan

Lama tak update. Jadi kita update dengan entri makan - makan. Makan lagi ye. Sebenarnya opis aku buat makan - makan lagi. Kali ni secara potluck, atau dengan kata lain, lauk - pauk dimasak dan dimakan beramai - ramai bersama - sama.

Antara makanan yang ada.

Sempena bulan Ramadhan yang akan tiba, opis aku memang akan setiap tahun buat jamuan potluck ni. Aku?. Macam biasa hanya bawa pinggan mangkuk dan perut yang meminta diisi.

Bukan aku tak nak masak, cuma huruf M pada malas tu terlalu besar. Hehehe. Alasan je tu. Kalau aku masak pun, goreng ikan masin je kot. Yang rumit - rumit, memang aku tak berapa reti.

Tengah sediakan Pecal.

Jadi makan ajelah bekal orang lain. Nanti sapa nak habiskan lauk - lauk tu semua. Kan?

Insyaallah, tahun depan kalau ada rezeki mungkin akan aku masak jugak. Dah banyak permintaan sebenarnya. Tambahan bila ada permintaan nak makan ketupa sotong. Jadi, mungkinlah taun depan. Tak berani nak janji.

Sedia nak makan

Apa - apa hal pun, memang kenyang perut makan. Terutama Ikan Patin Masak Tempoyak dan Gulai Ikan Masin. Tak lupa jugak dengan cendawan sup. Sedap.

Tinggal bekas je.

Puaslah makan sebelum nak puasa ni. Bulan puasa ni kena puasa betul - betul. Bukan bulan untuk berpesta makanan. Biasalah kan bulan puasalah paling banyak jenis makanan yang pada bulan - bulan lain takkan jumpa.







No comments:

Post a Comment