11 July 2011

Pagi Yang Cerah

Datang awal ke pejabat hari ni. Masih tak ramai orang kat pejabat. Hanya muka - muka yang selalu datang awal je ada. Ramai lagi yang cuti sebab terpaksa bekerja hari sabtu.

Aku tak lah kerja hari sabtu, sebab ada alasan. Sesiapa yang kerja hari sabtu, dapatlah cuti sehari. Bukan dapat claim overtime, dapat cuti je, almaklumlah kerja dengan kerajaan. Dah dibagi cuti, ambik je lah.


Bercakap pasal datang awal ni, zaman - zaman aku mula - mula kerja dulu, lagi awal aku datang. Pernah lah bukakan pintu sebab datang awal sangat. Sebelum pukul 7 lagi aku dah sampai. Rajin aku masa tu.

Sekarang, datang macam biasa je. Tak awal, tak lambat. Kiranya sebelum pukul 8 dah sampai. Bila datang awal ni, boleh rileks dulu, baca berita, update blog dan sebagainya. Yang paling best, tengok orang baru sampai. Dapatlah tengok muka - muka yang datang awal dan yang datang lambat. Yang datang lambat tak payah ceritalah, hak masing - masing.

Datang awal ni best, rasa macam lama je boleh online. Hehe. Ye lah, datang kerja buka emel dulu, FB dulu, tengok apa yang patut. Lepas tu baru tengok kerja apa yang patut. Boleh juga, sarapan lama - lama...;p


Kat pejabat aku ni, adalah tempat buat air. Lepak kat situ sambil update berita terkini. Kalau hari ni, mesti cerita pasal "BERSIH". Dah tahu dah rutin harian. Masa mula - mula kerja, baik lagi. Datang pejabat terus buat kerja. Tak bercampur dengan orang. Sekarang je, masuk kandang kambing, mengembek, masuk kandang harimau, mengaum. Biasalah kan. Semua tempat lebih kurang je. Swasta je aku tak berapa tahu.


p/s: Sambung kerja balik...;p

2 comments:

  1. sedih la pulak keje sorang diri nie..wahaha..takde geng oo

    ReplyDelete
  2. @mykhalis Kalo kerja sendiri lain khalis. Lagi syok takde org kacau....hehehe

    ReplyDelete