11 July 2011

Layan Lagu Raya

Malam - malam macam ni, saja hilangkan boring layan internet. Sambil - sambil minum kopi sambil dengar lagu. Lagu raya lah pulak. Rasa pelik je dengar lagu raya di luar musim puasa dan raya.

Kalau kat pejabat, semua dah pakat - pakat nak pasang lagu raya pada hari pertama puasa. Kebetulan puasa tahun ni jatuh pada hari Isnin, 1 Ogos. Insyaallah. Jadi aku boleh bayangkan macam mana keadaan pejabat masa tu.


Kalau kat rumah ni, dengar sorang - sorang. Tak jadi hal. Pasang kuat - kuat pun tak de sapa nak marah. Mungkin housemate aku je marah kot. Hehehe.

Bila dengar - dengar balik koleksi lagu raya ni, aku suka rentak lagu raya lama -lama. Rasa syahdu semacam. Kiranya kemeriahan hari raya memang terasa. Walaupun, dicipta lagu raya baru atau dinyanyikan semula lagu raya lama. Aku rasa tak sama. Mesti suka yang original jugak.

Tambahan pulak, aku ni perantau. Dengar lagu "Dendang Perantau", memang meronta - ronta nak balik kampung.  Harap cuti tak banyak je. Kalau tak sebulan puasa, memang cuti je.

Lagu raya memang jadi kegemaran untuk di pasang di pusat beli - belah. Sambil shopping, sambil dengar lagu raya. Layan je. Tak lah boring sangat shopping. Kalau orang bertandang masa hari raya, memang pasang lagu raya. Saja nak memeriahkan suasana.

Kalau lagu raya yang baru, tak menusuk ke jiwa sangat. Boleh dibilang lagu yang sedap didengar. Tak semua boleh diterima. Harap tahun ni adalah lagu baru yang sedap didengar. Balik - balik nyanyi semula lagu lama. Bosan.


p/s: Tiket balik kampung dah boleh beli kot.

No comments:

Post a Comment