16 May 2011

Guru

Hari Guru. Satu hari yang bermakna pada guru - guru seluruh Malaysia. Bila cakap pasal hari guru ni, aku teringat pada guru - guru, cikgu - cikgu aku masa sekolah dulu.

Bilik guru ~ dulu - dulu
Aku ni kategori pelajar yang baik juga masa sekolah dulu. Ye lah dah jadi pengawas. Kena tunjuk baik. Baik ada makna, hehe.

Masa sekolah rendah, aku bersekolah di tiga buah sekolah. Sebab aku selalu pindah - pindah sekolah. Ramai cikgu - cikgu aku suka bila diorang mengajar. Macam cikgu Hafiz, cikgu Zawawi, teacher Habsah, cikgu Esah, cikgu Alias dan ramai lagi. Ni cikgu aku masa sekolah rendah.


Kalau sekolah menengah pun ramai. Cikgu Norizah, cikgu Abidah, cikgu Faridah, cikgu Said, cikgu Baharudin, cikgu Latifah. Ramailah. Tak terkira. Cikgu - cikgu aku ni pernah pesan ayat yang sama. Kalau junpa cikgu, tegur - tegurlah. Mungkin cikgu dah lupa, sebab ramai anak murid.

Insyaallah aku akan tegur dan tanya khabar. Aku rindu dengan cikgu - cikgu aku, kawan - kawan sekolah,  masa belajar ikut masa, bunyi loceng sekolah, makcik kantin, koperasi sekolah, tempat lepak masa belajar. Semualah aku rindu. Tak tersenarai. Nak jadi cikgu rasa macam tak layak.

Bila dah habis sekolah ni, aku teringin nak patah balik zaman sekolah. Tapi aku taknak zaman PMR dengan SPM. Takut aku nak exam sekali lagi. ;p

5 Berlian - paling havoc...;p
Apa - apa pun zaman sekolah, zaman paling best. Memori yang takkan aku lupa sampai bila - bila.

Terima kasih cikgu di atas segala pelajaran yang diajar. Terima kasih di atas segala memori di zaman sekolah.

SELAMAT HARI GURU.......♥

No comments:

Post a Comment