28 March 2011

Please lah!!

Blog aku dah lama tak berupdate. Last post pun Jumaat lepas. Lama la tu kan?. Orang lain rilek je update 5 - 6 kali sehari. 


Sebenarnya aku sekarang penat, letih dan lesu. Seperti korang sedia maklum, aku pekerja merangkap pelajar. Jadi, keletihan yang aku rasa kali ni, memang lain. 


Dah lama sebenarnya tak rasa letih macam ni. Tapi seronok gak sekali - sekala dapat keletihan melampau. Sampai nak makan pun tak de selera. Tapi perut lapar. Hehehe.


Letih bermaksud keadaan diri yang tidak bermaya atau tidak bertenaga. Jadi aku sekarang lesu la. Dah la semalam ada kelas, di tambah pulak ada assignment, tidur lambat, etc. 





Tapi semangat nak update blog tetap ada. Sisa - sisa semangat yang ada tu la, yang membuatkan aku terus menaip. Kalau tak dah terbongkang dah ni. 


Kalau cari supplemen penambah tenaga, memang banyak. Tapi aku jenis tak suka makan ubat. Hanya keadaan tertentu je aku makan ubat. 


Kalau beli supplemen pun, tersimpan dalam gobok je. Gobok aku je la yang sihat dan cergas. Tuan nya tak pun. Rugi lak beli mahal - mahal.


Sama gak kalau aku beli pencuci muka, berbulan - bulan baru nak habis. Aku tak minat benda - benda penjagaan diri ni. 


Kalau pergi jalan - jalan terutamanya kat pasar - pasar malam, mesti ada orang yang pegang krim muka sambil hulur pamplet krim tu. Kalau ambik pamplet tu, mesti diorang akan tarik tangan korang sambil sapu krim muka tu kat tangan korang. Konon nak buat demonstrasi la. Selagi korang tak beli, selagi tu dia akan pegang tangan kita. Tensen aku. 

Aku pernah gak la terkena. Lepas tu tak de dah. Aku buat tak tau je dengan diorang ni. Aku sebenarnya tak suka taktik perniagaan macam tu. Macam nak menipu je. Sori tu say la kepada pihak berkenaan.


Cukup la membebel ni. Semangat aku dah hilang dah ni. Terima kasih la kerana sudi baca....;p 

4 comments: