15 February 2011

Jom makan - makan @ Flaming Steamboat

Kali ni aku dan geng pergi makan steamboat. Susah sebenarnya nak cari tempat makan steamboat yang halal dan sedap. Tapi melalui carian dalam internet dan melalui cakap - cakap kengkawan, akhirnya kitorang bercadang nak makan kat Flaming Steamboat.


Apa yang kitorang tahu, restoran ni ada dua cawangan kat Lembah Klang ni. Satu dekat Bandar Sunway. Satu lagi dekat Danau Kota, Setapak. Kitorang bercadang nak makan dekat Danau Kota. Dekat dengan rumah aku. Restoran ni bukak pukul 5 petang takde hal la nak pergi sebab dekat. Lepak lama - lama pun takpe.

Nak pergi tu, kitorang kena booking tempat dulu. Senang nanti tak payah tercari - cari tempat duduk. Korang boleh jugak kalau nak tahu pasal Flaming Steamboat ni, sebab ada fanpage Facebook Flaming Steamboat. Flaming Steamboat ni ada dua FB. Satu untuk fan, satu lagi untuk friend. Kalau jadi friend, korang boleh booking kat situ. Kalau booking pada hari Rabu untuk friend Facebook, korang boleh dapat special price untuk hari minggu. Best.

Pandangan pertama aku, tempat ni sangat cantik dan selesa. Rasa macam makan kat rumah. Kalau buat majlis hari jadi ke, reunion ke, memang sangat sesuai. Tempat dia besar. Yang paling penting bagi aku selesa. (Gambar suasana lupa nak tangkap;sorry)

Pilihan makanan

Pilihan makanan sangat banyak. Ada macam - macam jenis makanan laut. Yang aku tak pernah makan pun ada. Tapi aku melantak ketam banyak - banyak. Kat rumah, makan ketam kena ingat orang belakang sikit. Hehehe.

Kuah untuk merebus makanan laut disediakan di atas setiap meja dan ada dua jenis kuah, sup dengan tomyam. Dua - dua sedap.

Pilihan makanan aku..;p

Pilihan member aku

Sedang merebus... kecur air liur;p

Kalau tak suka makan makanan laut, ada makanan lain. Contohnya nasi goreng, nasi beriani, mee goreng, bihun goreng, nuget, sosej dan macam - macam lah. Tak larat nak senaraikan. Menu ni bertukar - tukar setiap hari.Ada pulak menu bulanan special. Jadi ada banyak pilihan.

Makanan lain

Harga makanan sangat berpatutan sebab dikira sebagai bufet. All you can eat. Sangat berbaloi. Kalau makan kat rumah seafood ni, mau beratus jugak habis. Tapi kat sini, murah dan berpatutan je harganya.  Rugi kalau tak cuba. Cuba try!!!..;p

Liiicciiiiinnn;p
Kulit kerang, kulit udang, kulit ketam dan lain - lain....


update: Harga makanan sekarang untuk dewasa RM30.90++, untuk kanak - kanak RM12.90++. Kanak - kanak bawah 3 tahun percuma. Lagi satu, makanan yg tidak dihabiskan akan dikenakan bayaran untuk setiap 100g. Jadi habiskan makanan tu ye. Membazir amalan syaitan nirrojim...:P

No comments:

Post a Comment