23 April 2012

Pejabat Panas!!!

Assalamualaikum....

Sekarang ni aku ada kat pejabat. Biasalah kan, hari Isnin. Agak bersemangat sikit nak pergi kerja. Tak de istilah "Monday Blues" pun. Kalau ada pun, sikit je la.

Dah bersiap - siap pakai baju wangi - wangi bagai, macam tertumpah perfume. Alih - alih, takde aircond. Macam gini nak buat kerja pun panas.


Maka, keluarlah bau - bauan semulajadi yang terbit dari badan. Kalau wangi takpe la jugak. Ini bau dah macam bangkai. Peluh toksah ceritalah. Ketiak pun basah macam kes Lufya. oppss.

Rugi je pakai lelawa ke pejabat. Kalau tau gini pakai t-shirt je tadi. Pastu pakai seluar track suit. Sejuk sikit.

Diorang ni kedekut aircond ke apa?

Bukan sekali dua jadi macam ni. Banyak kali dah. Sampai nak buat kerja pun tak lalu.

Tapi nak buat macam kan, terima je la.

Bayangkan kalau ketiak basah macam ni.
Nak buat kerja pun tak lalu. Bau cam haram.



No comments:

Post a Comment