01 March 2011

Pikat Kekasih Dengan Bunga

Bunga....
Aku nak cerita pasal bunga. Sekali - sekala jadi mat bunga apa salahnya kan. Kalau nak tarik perhatian perempuan, mesti kena bagi bunga. Dah semestinya bunga segar. Takkan nak bagi bunga plastik kot. Bunga plastik untuk perempuan plastik a.k.a tak ori, buleh la.;..;p


Percaya tak kalau bagi bunga, kekasih korang akan CAIR. Kebanyakkan perempuan suka di beri bunga. Terutamanya kalau bagi bunga ros. Ros Merah semestinya. Lagi bagus jika bagi bunga masa dia tengah merajuk. Pasti korang akan dimaafkan. Kalau tak menjadi rasuah la sikit. Paham - paham la ye...

Selain di beri pada kekasih, bunga juga sesuai di beri ketika melawat orang sakit atau sanak saudara. Ini akan menunjukkan korang mengingati diorang dan mendoakan diorang selamat. Bunga tersebut akan diselitkan pada bungkusan buah - buahan atau hadiah. Pasti pemberian korang akan bermakna.

Di sini aku sertakan sekali maksud bunga - bunga supaya korang boleh bagi hint pada orang yang korang suka :-




ROS MERAH
melambangkan Cinta dan Kasih Sayang. Sesuai jika ingin menunjukkan kasih sayang tanpa kata - kata. dan berbicara.













ROS KUNING
melambangkan Persahabatan dan Persaudaraan. Sesuai di beri pada sahabat perempuan dan sanak saudara.
Jangan pulak lelaki bagi pada sahabat lelaki. Kang lain jadi. Naya.











ROS MERAH JAMBU (PINK)
Cinta Rahsia. Sangat sesuai jika korang memendam perasaan pada seseorang. Terutamanya pada orang yang diminati.













ROS PUTIH
Cinta Suci. Selalunya di beri pada keluarga dan juga kekasih. Sebagai saksi pada percintaan.














CARNATION
sesuai untuk Cinta yang sedang Mekar. Menunjukkan kita menghargainya.














ORKID
Kecantikkan dan Cinta. Sesuai untuk sesiapa saja yang kita ingati. Pasti korang akan diingati juga.














DAISY
Setia. Sesuai untuk menunjukkan kesetiaan, bukan saja pada kekasih juga pada keluarga terutamanya ibu.













LILY
Manis dan Berseri. Sangat sesuai di beri pada saudara perempuan, misalnya adik atau kakak.













CHRYSANTHEMUM
Persahabatan. Beri pada sahabat karib. Tanda mengukuhkan persahabatan.












Itu antara bunga yang selalu menjadi pilihan sebagai hadiah. Jadi pandai - pandai la pilih bunga yang sesuai untuk menunjukkan korang menghargai orang yang disayangi.

3 comments:

  1. i hope one day someone will give me bunga mawar merah :P

    gurl memang suka bunga, x terkecuali manja yer

    ReplyDelete
  2. Hopefully.....
    sy suka ros pink sblm ros merah...;p

    ReplyDelete
  3. hmmm...along! nak bunga Lily! hehe...

    ReplyDelete